II sezon Ligi Cyber Twierdzy

2 sezon ligi Cyber Twierdzy dobiegł końca. Za nami rywalizacja najlepszych zespołów cyberbezpieczeństwa, wiele scenariuszy, solidna dawka emocji i walka nie tylko o nagrodę główną, ale i nagrodę finału.

Szczegóły

II sezon Ligi Cyber Twierdzy wystartował 22 marca 2022 r. a zakończył się Wielkim Finałem LCT, który odbył się 30 września 2022 r.
Wielki Finał LCT odbył się w formule hybrydowej. Część zespołów przybyło do Warszawy, gościliśmy ich w hotelu Sound Garden a część połączyło się w formie zdalnej. W czasie trwania II finału ponad 60 zespołów zmierzyło się z 5 scenariuszami w czasie dwóch sesji: porannej i popołudniowej.

Pula nagród wynosiła ponad 30 000 PLN!
Przez cały II sezon Ligi Cyber Twierdzy drużyny walczyły o nagrody o wartości 20 000 PLN, z czego zwycięska drużyna zgarnęła 12 000 PLN, druga 5 000 PLN, a trzecia 3 000 PLN. Dodatkowe nagrody, 6 000 PLN, przypadły zwycięzcom turnieju finałowego.

Ponadto, partner II Finału LCT, ISSA Polska dla pierwszych 3 drużyn ufundował dodatkowe nagrody w postaci darmowego członkostwa w ISSA Polska oraz rozlosował wśród wszystkich drużyn, które pojawiły się na finale w Warszawie, 3×550 PLN!

Informacje ogólne

  1. Organizatorem Ligi Cyber Twierdzy (dalej LCT) jest Fundacja Bezpieczna Cyberprzestrzeń z siedzibą w Warszawie, przy ul. Adama Branickiego 13.
  2. Turnieje będą odbywać się on-line lub w postaci regularnego wydarzenia, o charakterze stacjonarnym. Uczestnicy turniejów on-line we własnym zakresie zapewniają sobie sprzęt niezbędny do uczestniczenia w lidze, czyli komputer z dostępem do sieci Internet.
  3. Informacje o sezonie (liczbie turniejów, okresie trwania i nagrodach), w którym liga toczy swoje rozgrywki podaje organizator na stronie http://cybertwierdza.cybsecurity.org.

Rejestracja zespołów

  1. W grze mogą brać udział zespoły, które zarejestrują się do LCT poprzez stronę internetową https://www.cybsecurity.org/cyber-twierdza/, podczas rejestracji drużyna podaje mail swojego kapitana, przez którego będzie utrzymywany kontakt z drużyną i będzie on oficjalnym reprezentantem drużyny w rozgrywkach. Nie można być członkiem kilku drużyn równocześnie.
  2. Rejestrując się i poprzez wzięcie udziału w turniejach, kapitan potwierdza, że wszyscy zgłoszeni członkowie drużyny akceptują niniejszy Regulamin.
  3. Zespoły mogą liczyć od 2 do 5 osób.
  4. Do uczestnictwa w Lidze, można dołączyć w każdym momencie trwania sezonu. W momencie dołączenia każda nowa drużyna ma na koncie zero punktów.
  5. W każdym z turniejów skład drużyny nie musi być pełny, by zaliczyć punkty do ogólnej klasyfikacji konieczna jest obecność przynajmniej jednego reprezentanta drużyny. 
  6. W LCT nie mogą uczestniczyć pracownicy i członkowie Fundacji Bezpieczna Cyberprzestrzeń oraz ich rodziny.

Zasady organizacji turniejów

  1. W trakcie turnieju zespoły rozegrają określoną przed turniejem liczbę rund gry Cyber Twierdza, zgodnie z zasadami gry, które dostępne są na stronie: http://cybertwierdza.cybsecurity.org
  2. Turnieje w ramach LCT będą organizowane w określonych przez organizatora terminach. Turnieje mogą odbywać się w dwóch formułach: wersji stolikowej – gra odbywa się “w realu”, przy stolikach lub wersji online – z wykorzystaniem przygotowanej aplikacji. Informacje o terminach i możliwych formułach turniejów oraz wszelkie inne informacje dotyczące LCT publikowane będą na stronie LCT: http://cybertwierdza.cybsecurity.org
  3. Podczas trwania sezonu LCT Istnieje możliwość organizacji dodatkowych turniejów (np.: przy okazji innych wydarzeń). Turnieje te również będą zaliczane do ogólnej klasyfikacji LCT.
  4. Każdy z turniejów dodatkowych może mieć specjalne zasady, o których uczestnicy zostaną powiadomieni przed takim turniejem
  5. O wszystkich turniejach kapitanowie drużyn będą informowani drogą mailową, przynajmniej z tygodniowym wyprzedzeniem.
  6. W przypadku rozgrywania turnieju w wersji online każda z drużyn biorących udział w LCT we własnym zakresie zapewnia sobie sprzęt i łącze internetowe, które jest niezbędne do przeprowadzenia rozgrywki. Organizator nie odpowiada za problemy techniczne, które mogą wystąpić podczas rozgrywki (np. zerwanie łącza, awaria komputera) i w efekcie mogą uniemożliwić udział w turnieju lub jego rundzie.

Zasady Punktacja LCT

  1. Drużyny biorące udział w pojedynczym turnieju zdobywają określoną ilość punktów zgodnie z zasadami gry Cyber Twierdza. Punkty te decydują o miejscach zajętych w pojedynczym turnieju. Turniej taki wygrywa drużyna, która zdobyła najwięcej punktów.
  1. Po rozstrzygnięciu pojedynczego turnieju, każda z drużyn zdobywa punkty rankingowe liczące się do punktacji ogólnej. Za każde 100 punktów zdobytych w pojedynczym turnieju drużyna otrzymuje 1 punkt rankingowy do punktacji ogólnej LCT.
  2. Dodatkowo drużyny, które zajęły miejsca na podium, otrzymują premię do punktacji ogólnej w następującej liczbie punktów:
  3. 1 miejsce w turnieju – 3 punkty rankingowe.
  4. 2 miejsce w turnieju – 2 punkty rankingowe.
  5. 3 miejsce w turnieju – 1 punkt rankingowy.
  6. O zwycięstwie w Lidze, decyduje najwyższa liczba punktów uzyskana przez drużynę w klasyfikacji ogólnej Ligi na koniec jej rozgrywek. W przypadku równej liczby punktów o kolejności decyduje liczba zdobytych punktów premiowych (otrzymywanych za trzy pierwsze miejsca we wszystkich turniejach). W przypadku równej liczby punktów rankingowych i punktów premiowych, o ostatecznej kolejności decyduje wynik turnieju dogrywkowego pomiędzy zainteresowanymi drużynami. Turniej dogrywkowy kończy się po pierwszej rundzie wyłaniającej zwycięzcę.

Nagrody

  1. Organizator przewiduje nagrody dla drużyn, które zajmą czołowe miejsca w całym sezonie LCT.
  2. Poszczególne turnieje LCT mogą się również wiązać z dodatkowymi nagrodami zarówno od organizatora, jak i możliwego sponsora turnieju. Organizator będzie o takich sytuacjach informował każdorazowo, przy organizacji turniejów.

Postanowienia końcowe

  1. Od ogłoszonych wyników zarówno turniejowych, jak i całej Ligi nie przysługuje odwołanie. Są one ostateczne.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do rozstrzygania wszystkich kwestii spornych, które mogą pojawić się podczas rozgrywki, jak również związanych z tym regulaminem.

Klauzula informacyjna

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – uczestnicy Ligi, biorąc w niej udział, wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych (w tym wykorzystanie zdjęć i filmów z gry). Administratorem danych jest Fundacja Bezpieczna Cyberprzestrzeń, z siedzibą Warszawie, przy ul. Adama Branickiego 13. Dane (imię, nazwisko, adres e-mail) wykorzystywane są w celu wysyłania informacji o grze, oraz udostępnienia rozgrywki. Istnieje możliwość wycofania zgody, przesyłając informację drogą elektroniczną na adres: [email protected]. Dane osobowe mogą być przekazywane do innych podmiotów w związku z zapewnieniem usługi informatycznej (serwery, poczta e-mail). Dane te nie są profilowane automatycznie oraz nie zostają przekazane poza Europejski Obszar Gospodarczy. W wypadku zastrzeżeń co do przetwarzania danych osobowych, przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

MiejsceDrużynaRanking 1 turniejRanking 2 turniejRanking 3 turniejRanking 4 turniejRanking 5 turniejTurniej finałowy
1ęśąćż18385482105129
2Ogóry13385884100128
3Komando Wilków Alfa1535567994121
4Cybertajniacy1542617692115
5Allsafe1637526991112
6Grupa Specjalna1131466987112
7Blu Tim1534507589110
8CyberEkspress2020376083110
9elkarze1437547388107
10OneHackMan1233497287106
11RycerzeŚwiatłowodów1228446177104
12BoomerSkaut153549647897
13TEpe rnAM143446637597
14Niebiańskie Sygnatury132641587295
15Spifftacular Mob113043627395
16szwop102844607693
17Wystaw Ticketa133349667793
18IRC143346607392
19AlphaSeal133343596789
20Mad Maw123244647489
21Szara Strefa153446637187
22Oscar112637536485
23ęśąćž132943597084
24Pingwiny1528405580
25Old-Timers112234486074
26Sztrom133244445671
27Twierdza Inosa102235525270
28AM1132943434359
29Popolupo112942555555
30CyberPatrioci102436525252
31The Shield1221313851
32Copernicus_Cyber123045454545
33Corporror102334454545
34CyberBand122743434343
35UMseK143243434343
36Cyber Warriors143241414141
37ReadMan102331383838
38CyberFuses1625363636
39GrzeMar92636363636
40Cybermiluś920343434
41RychuSquad102929292929
42Szwadron Komandosów Alfa5192929
43cybercider132828282828
44to my1017282828
45PRYNCYPAŁKI132727272727
46Cheaterzy122727272727
47Large Picnic Attackers122626262626
48Gh0$t Bu$ter$132525252525
49Net-Zet122525252525
50cybear111124242424
51GAC1423232323
52CyberMarines102323232323
53Sixth Sense92222222222
54C641818181818
55E Corp1717171717
56CyberŻołnierze1616161616
57A5tr1d1414141414
58AC_Pajace888888
59JcQTim888888
60Farmaceuci888
61RealEstateInvestors777777

Patronat

Patronat

Partnerzy

BlackBerry
ComCERT
GREYCORTEX
MCX
Risk Monitor
Seqred
Tekniska
ISSA
Z3S
Organizator
Fundacja Bezpieczna Cyberprzestrzeń